29.09.2019 09:54

Kursy Alfa 2019 ve farnosti Brno - Řečkovice

…. „Vše je založeno na tom, že přátelé přivádějí své přátele.“….

 

Poděkování

Jak to vlastně začalo? Malým letáčkem, který jsem dostala spolu se zpravodajem Rožeň? Najednou, zcela nečekaně jsem se ocitla na jedné z prvních přednášek a to spolu s blízkou osobou, která přivedla mne a další posluchače. Proč jsem zde? Ze zájmu o nové poznatky? Nejsem věřící, ale možná hledám?

Setkání začínala vtipem nebo humornou průpovídkou, společnou večeří a promluvou prostřednictvím filmu. Následná diskuse nad šálkem čaje nebo kávy a zákuskem skutečně otevřená jakékoliv otázce nebo názoru. Této otevřenosti jsem proto využila. (Pro všechny budoucí posluchače, kteří mají zábrany veřejně mluvit – při diskusi můžete také mlčet a jenom naslouchat.) Velice příjemná oživení všech společných večerů byly zpěvy s kytarami. Až nyní si uvědomuji, že jsme zpočátku zpívali country písně s přidáním písně duchovní. Někdy během kursu se najednou country písně vytratily a zůstaly už jen písně duchovní (chvály?) a modlitby. Že by záměr?

Kurs probíhal v době konání festivalu Full of Life a jeho návštěvou jsme mohli částečně nahlédnout do života ve farnosti. Také jsme dostali pozvání do kostela na večerní chvály, jejichž smysl jsem neznala. Nezapomenutelný zážitek. Oceňuji i možnost půjčit si během kursu ve farní knihovně knihy související s danou tématikou včetně různých druhů Bible a také jsem přijala za své „domácí úkol“ J J  přečíst si jedno Evangelium z Bible. Všemi přidanými aktivitami se pro mne stal tento kurs zajímavější.

Dovoluji si proto prostřednictvím zpravodaje vyjádřit své upřímné poděkování všem, kteří se podíleli na přípravě kursu a výběru písní, skvělým kytaristkám a mé blízké osobě, která mne do Alfy přivedla. Také děkuji účastníkům za bezprostřední a přátelské chování, zejména pak praktikujícím katolíkům za jejich příběhy a zkušenosti.

Nakonec velké poděkování otci Janovi, který je přirozenou autoritou a svým vedením s  taktním přístupem navozoval po celou dobu příjemnou atmosféru.

Co napsat na závěr?  Každý kdo hledá, nalézá… (Lk 11,10).

Libuše Fráňová

—————

Zpět