03.12.2017 10:16

PRVOKOMUNIKANTI 2017 na Petrově

Bylo krásné ráno 29. září a nás šest prvokomunikantů z Řečkovic se sešlo na konečné zastávce. Hned jak jsme se přivítali s otcem Janem, jsme nastoupili do šaliny a jeli až na hlavní nádraží. Cestou se nás otec Jan ptal, jestli se těšíme a zda víme, co nás tam vlastně čeká. Všichni jsme odpověděli, že se těšíme, ale o průběhu dne jsme moc nevěděli, kromě toho, co bylo napsáno v programu. Po příchodu na Petrov jsme se nejdřív zapsali u jedné paní pořadatelky a pak jsme šli do katedrály, kde už se nacvičoval zpěv na mši. Mši sv. celebroval otec biskup spolu se všemi knězi, kteří doprovázeli prvokomunikanty ze svých farností. Mše svatá se mi moc líbila a mohla jsem přijmout Tělo Kristovo poprvé i v katedrále. Po skončení mše začal další program. Spolu s ostatními jsem se zúčastnila válení těsta na hostie a jejich pečení. Pak jsme šli na věž se sv. Barborou, která nám vyprávěla o svém životě. Následovala cesta do katakomb, kde jsme se dozvěděli, jak první křesťané slavili mši svatou. Po té následovaly aktivity s Donem Boscem, jako bylo skákání v pytli nebo chození po laně. Když jsme si to všechno vyzkoušeli, tak jsme ještě šli tančit za sestrou Editou židovské tance. Program na Petrově pak pokračoval tvořením placek s našimi jmény a výrobou papírových kostelíčků. Před závěrečnou adorací jsme obkreslili naše dlaně na papír, potom jsme je vystřihli a po nalepení nám vznikla krásná monstrance. Po závěrečném požehnání jsme s otcem Janem sešli k hlavnímu nádraží a jeli na konečnou do Řečkovic. Na konečné jsme se rozloučili a já jsem s otcem Janem šla k našemu kostelíčku, kde si mě vyzvedla maminka. Na tento den budu mít krásné vzpomínky a můj bratříček Lukášek ode mě dostal moji hostii, protože jeho první svaté přijímání ho čeká až v červnu 2019.

Nelinka Ostrá

—————

Zpět