06.01.2019 10:01

Bratranec

Před časem, když o. Jan slavil v Orlovně narozeniny, se mi moc líbil jeho vztah se sourozenci. Jednu chvíli tam stál se svojí sestrou a ona říkala: „Toto je můj brácha“ a on: „Toto je moje sestra“… a bylo to moc krásné. Opravdu mně bylo líto, že až takový vztah se svými sourozenci nemám. A s bratranci a sestřenicemi jsem se neviděla dlouho, už si ani nepamatuji kdy naposledy. Dříve, jako děti jsme se scházeli u nás doma nebo u babičky a dědy o prázdninách na vesnici.

Asi dva týdny na to jsem potřebovala nakoupit v Globusu. Bylo to v sobotu dopoledne a všude bylo plno lidí. Jdu s těžkým košíkem a v tom se ke mně hrne vysoký chlap a hned mě objímá: „Ahoj Milenko...“ Málem jsem ho nepoznala. Byl to můj bratranec, kterého jsem neviděla nejspíš od pohřbu mého Jožky před pěti lety. Pohladil mě po tváři a říká: „Ty jsi hezká a pořád stejná.“ A pokračoval: „Můžeš mně říct, nevadí ti to, že se na to ptám, jak ses zvládla vypořádat se smrtí manžela? Já bych se zhroutil.“

„Víš, díky víře.“

„Ty jsi jako moje mamka, když jsem se jí ptal v nemocnici, jak to všechno vydrží. Řekla mi, že se pořád modlí.“

Bratranec mi potom povídal o tom, jak chodil do náboženství, ale teď do kostela nechodí. Byl nemocný a už je na tom lépe. Každý den děkuje Bohu: „Ne, že bych si ho chtěl předcházet.“

„Ale on Bůh vidí do tvého srdce a ví, jak to myslíš.“

A když mě už potřetí pohladil a opakoval to stejné, tak jsem mu na to odpověděla:

„Jsem zamilovaná.“

„A do koho??“

„Do Ježíše.“

Couvl: „Ale jdi.“

„No fakt. Víš, on nejdůležitější je osobní vztah s Ježíšem. Já jsem to taky nevěděla a nikdo mi to nikdy neřekl, že to tak může být. A v náboženství se to taky neučilo. Ale teď to vím a je to krásné.“

Tak jsme tam stáli a povídali si. Lidi okolo nás chodili a manželka mu dávno odjela s nákupním vozíkem. Bylo to moc krásné setkání. Domluvili jsme se, že se někdy všichni bratranci a sestřenice sejdeme.

Vzpomněla jsem si na slova sv. Augustina:

 „Když v tobě roste láska, totéž se děje s krásou, neboť láska je krása duše.“

Nechme se proměňovat Jeho láskou.

Míla B.

—————

Zpět