26.02.2017 10:04

Vzpomínka na Vánoce

Vánoce 2016 pro mne začaly koncem adventu  na posledním setkání seniorů na faře. Toto setkání bylo v režii p. Zdenky Podlucké, a její prostřené stoly plné dobrot a větviček s ozdobami nás fakt překvapily. A já si pak doma uvědomila, že jsem z toho nádherně prostřeného stolu "zobala"  dobroty nejsladší: lásku, úctu, společnou víru, přátelství. To bylo to nejúžasnější, čím Zdenka stoly zaplnila, a naše společenství to jen utvrdilo v myšlence, proč se vlastně scházíme a za co děkujeme. A při mši svaté na Hod Boží jsem prožívala -tak jako o Štědrém večeru- podobný pocit. Pocit vděčnosti a díků. Také za Vás, milé sestry a bratři v naší farnosti. Za naše farní společenství, za mír, klid, náš krásný kostelíček, milé a dobré kněze, nádherný pocit sounáležitosti v našem Spasiteli. Koukám na naše betlémy (obdivuji řezbáře) a myslím na Betlém. Uvědomila jsem si, jak jsem před několika lety seděla na mezi nad Betlehemem (kde se stále ještě pasou ovečky) a vzpomněla na své tehdejší pocity: Tady se narodil!! Aj, ty Betléme judský... Letos v březnu pojede opět do Svaté země několik poutníků z naší farnosti, opět "pod patronací" mojí drahé přítelkyně Jany Suchánkové. Vím, že se za nás všechny budou v těch posvátných končinách modlit a přimlouvat. Budu se také modlit a myslet na ně, aby Pán dal jejich krokům šťastnou cestu, aby jejich pouť byla také, alespoň v myšlenkách, poutí nás všech. I to je ta krásná sounáležitost v naší farnosti. A proto děkuji. Protože vím, že se ke mně přidáte, v modlitbách, i v putování do Betléma.

 

Myšlenka nad Betlémem

Hvězda prý tehdy jasně zářila

nad městem chleba, v zemi daleké

člověku bylo třeba pravdy odvěké

ta se tu v chudých jeslích zjevila.

 

Děťátko Matka plenkou přikrývá

s Josefem hledí na Synka a žasnou.

Pastýři běží pod tou hvězdou jasnou,

to zvykem u Betléma nebývá.

 

Pán posvětil své dílo narozením Lásky.

Ovečky nad městem dodnes se pasou

i nejmenší z nás se může těšit Spásou

která se zrodila…

                         …aj ty Betléme judský…

M. Kalová

—————

Zpět