27.09.2020 09:28

Říjen - měsíc růžence

Gabriel Amorth napsal, že každé Zdrávas Maria je pro ďábla jako úder po hlavě. A jestliže někdo věří, že modlitba má nějakou sílu a moc, tak růženec že je silnější než atomová bomba. Skutečnost, která tuto modlitbu dělá tak mocnou, spočívá v tom, že je současně jak modlitbou i meditací. Je určena Otci, Blahoslavené Panně i Nejsvětější Trojici, a představuje meditaci zaměřenou na Krista.

Biskup Jan Vokál vysvětluje, že modlitba růžence nám dokáže zprostředkovat Boží blízkost. Tajemství, o nichž rozjímáme, nás posvěcují.

Modlím-li se růženec, naslouchá mi Maria, naslouchá mi Ježíš, Otec i Duch svatý.

Modlím-li se růženec a myšlenky mi lítají všude možně, stále se modlím růženec. Bůh ví, že bych mohl dělat cokoli jiného, ale že jsem se rozhodl modlit se a být Bohu blíž, i když mi to nejde.    

Modlím-li se růženec, modlím se nad Písmem, živým slovem Božím, neboť jednotlivá tajemství z něj vycházejí.

Teprve až se začnu růženec modlit, zjistím, jak krásná a mocná to je modlitba.

Růženec se mohu modlit tak, že rozjímám nad jednotlivými tajemstvími, že rozjímám nad tím, co jimi chce Bůh říci mému životu. Každé jedno tajemství mohu obětovat za konkrétního člověka a jeho potřeby.     

Při modlitbě růžence lze jednotlivá tajemství vztáhnout na všechny životní situace. Mám radost, trápení, bolest, starosti? Mám i růženec.

Záleží-li nám na tom, aby naše děti měly víru a vztah k Bohu, je důležité, aby nás často viděli modlit se růženec a abychom se jej s nimi modlili společně. Modlitba růžence dává druhým (a zejména dětem) příklad vztahu k Bohu skrze Marii.   

Společná modlitba růžence vytváří vzájemnou jednotu, jednotu v rodině, v komunitě.

Že je to dlouhá modlitba? Celý růženec trvá 25 minut. Někomu více vyhovuje modlit se ho po částech během celého dne. Desátek trvá 4 minuty. To zvládne i dítě.

Jan Levíček

—————

Zpět