01.12.2019 09:12

Renča pro EkvádoR

Milí farníci, srdečně vás všechny zdravím! Již jsou to tři měsíce, co jsem v Ekvádoru. Chtěla bych vám hrozně moc poděkovat za všechnu vaši podporu a vaše modlitby. Jdou cítit.

Největší novinkou je, že se mi konečně podařilo získat víza, takže tady mohu zůstat plánovanou dobu. Po příjezdu do Ekvádoru jsem měla víza turistická, která jsou platná 3 měsíce. Bylo tedy nutné vyřídit víza jiná, která jsou platná dva roky. Komplikací bylo, že momentálně v Jižní Americe migruje hodně lidí, takže úřadům trvá vše déle. A k tomu se přidala několikadenní stávka, kvůli které mi propadl termín na jednom úřadě. Termín, na který jsem dlouho čekala. Přes všechny komplikace se mi díky pomoci mnoha lidí podařilo víza získat, takže to dobře dopadlo a já tu mohu zůstat.

A jak se vůbec mám? Život je tu trošku náročnější, ale krásný. Působím na střední škole, kde učím angličtinu a holky tělocvik, a na dívčím internátě, kde máme 40 holek. Doprovázíme holky při všem, co dělají. Ať už studují, pracují, sportují,... Je to ale něco jiného, než na co jsme zvyklí. Po jazykové stránce je to také trošku náročnější, protože místní lidé mluví jazykem Achuar, který je naprosto odlišný od ostatních jazyků. Někteří studenti moc španělsky neumí, tak ta domluva občas stojí za to. :) Nemůžu si ale stěžovat. Jsem v Božích rukách, tak je o mě dobře postaráno. Nikdy nejsem sama, On je vždy se mnou. Ať už jsou to chvíle radostné nebo těžké, nikdy mě nenechá samotnou...

Ještě jednou vám mnohokrát děkuji za všechnu vaši podporu. Pamatuji na vás ve svých modlitbách a moc vám přeji, abyste dokázali vnímat Boží přítomnost ve svých životech. S Bohem se dějí zázraky každý den, jen musíme mít kromě otevřených očí i otevřené srdce a nechat Ho konat.

Krásnou dobu adventní vám z Ekvádoru přeje

Renča Schmidtová

—————

Zpět