20.11.2010 20:00

Příprava

 

K mým oblíbeným tématům kritiky v předsvátečním období patří samozřejmě hypermarkety a nákupní horečka. Kamkoliv člověk přijde, odevšad na něj nejrůznější zboží volá: „Kup si mě! Jsem to nejlepší, jen já tě o Vánocích udělám šťastným!“ Ale můžeme každý rok jen kritizovat a pohoršovat se? To už je přece nuda. Křesťan nemá jen kritizovat.

Advent, do kterého vstupujeme, je časem svědectví a evangelizace. Měli bychom se učit od naší Matky Panny Marie očekávání, v tichu, při modlitbě, při rorátním bdění a rozjímání o Božím Slově. Ježíš nepřichází jako      showman, neohlašuje svůj příchod na billboardech jako celebrity svá vystoupení, ale přichází v noci jako nevinné a ubohé děťátko. Takový mám být i já. Věřící, který nevnucuje Boha nikomu násilím, který nedělá z Vánoc show, ale jen prožívá radost ze setkání s Bohem - Člověkem.

Co je to advent nás krásně učí maminky, které očekávají miminko.V době těhotenství si odříkají spoustu věcí, dávají si pozor na své zdraví a především se těší na setkání s děťátkem. Těší se na ten okamžik, kdy sestra uloží nový život do náručí maminky, která jej nosila pod srdcem celých devět měsíců...(maminky, to musí být krásný pocit!). I když je s očekáváním spojena obava, strach a bolest, radost ze setkání to všechno převáží.

Tak moji milí! Advent by měl být časem odříkání. Nejen dětem, ale i dospělým dělá problém odříct si sladkosti nebo vstávat na roráty, viďte? Dělám to pro svůj duchovní růst? Dávám si pozor na zdraví své duše? Nacházím čas na čtení Písma - průvodce adventem? Také mě to něco bude stát, objeví se obavy a strach z odevzdání své vůle i života Bohu. Ale nakonec, v den Božího Narození, mohu prožít tu stejnou radost, kterou prožijí maminky při setkání s dítětem. V mém srdci se narodil Ježíš! Pán mého života! Můj průvodce! Jak radostný a šťastný je člověk, který umí prožívat Vánoce.

Moje milé ovečky, přeji Vám pěknou přípravu.

 

Váš P. Jacek


—————

Zpět