28.09.2014 10:08

Představujeme…

Koncem prázdnin se v naší farnosti objevila nová kněžská tvář. Je to o. Jindřich Kotvrda, který zahájil své působení v Řečkovicích. Následující řádky přinášejí jeho stručné představení.

 

Životní cesta otce Jindřicha

Jmenuji se Jindřich Kotvrda, pocházím z Kovalovic (farnost Pozořice). Ve čtyřech letech jsme se s rodiči odstěhovali do Slavkova u Brna, kde jsem vyrůstal a chodil do základní školy.

V Brně jsem absolvoval čtyřletý učební obor s maturitou „mechanik silnoproudých zařízení“ a počítal se studiem elektrotechnické fakulty v Brně. V 17 letech jsem zvláštním způsobem zažil dotek Boží lásky a to mě motivovalo k rozhodnutí pro službu kněze.

Studoval jsem Teologickou fakultu v Litoměřicích a v semináři jsem se připravoval ke kněžství. Po druhém ročníku jsem musel díky tehdejšímu komunistickému systému přerušit studium a vykonat dvouletou základní vojenskou službu. Na kněze jsem byl vysvěcen po ukončení studia v roce 1988 v Brně. Po svěcení jsem nastoupil jako farní vikář (kaplan) v Brně – Králově Poli. Následoval jeden rok služby na týmové faře v Loděnicích u Moravského Krumlova se službou v okolních vesnicích Olbramovice a Vedrovice. V roce 1991 jsem byl přeložen do Drnovic u Vyškova, kde jsem sloužil po dobu dvou let také ve farnostech Luleč a Račice.

Na základě žádosti tamějších Čechů o kněze jsem byl poslán do australského města Sydney.

V této krásné zemi jsem strávil dva roky. Kromě práce s Čechy v Austrálii jsem se mohl věnovat studiu pastorální teologie.

Následovaly tři roky v americkém New Yorku, kde jsem se opět věnoval službě Čechům a Slovákům, kteří odešli do USA. Bydlel jsem v americké farnosti nedaleko města, kde jsem vypomáhal ve farní pastoraci a také jsem se věnoval studiu duchovního doprovázení na Fordham University v Bronxu NY.

Po ukončení tříletého pobytu v New Yorku jsem v roce 1999 byl poslán svým biskupem, abych se ujal funkce spirituála v Teologickém konviktu. Tradičním úkolem spirituála v seminářích je duchovní formace studentů, být k dispozici ke svátosti smíření a soukromým rozhovorům, dávat podněty k meditaci, předsedat slavení liturgie atd… V Teologickém konviktu k tomu přistupuje také vyučování předmětů Život z víry, Lectio Divina (čtení a modlitba pramenící Písma), a Angličtina.

Při přesunu Teologického konviktu z Litoměřic do Olomouce jsem byl poslán do římské koleje Nepomucenum, kde jsem dva roky byl spirituálem pro české bohoslovce. Začal jsem také studovat psychologii na Gregoriánské univerzitě. Studium bylo spojené s výcvikem v psychodynamické psychoterapii postavené na křesťanském pohledu na člověka, především kněží a řeholníků, nebo těch, kdo se k zasvěcení připravují. Poslední rok studia byl praktikem psychoterapie a supervize pod vedením tamějších vyučujících. Ukončil jsem v roce 2007 a vrátil se do České republiky.

V roce 2007 jsem byl ustanoven farářem ve farnosti Brno - Komín a také k psychologické pomoci těm, kdo potřebují asistenci v oblasti psychologie napojené na křesťanský pohled na člověka. Od roku 1991, kdy u nás vzniklo, hodně čerpám ze spirituality hnutí Víra a světlo (založeno v roce 1971 Jeanem Vanierem a Marie Helene Matthieu), které sdružuje lidi s mentálním postižením, jejich rodiče a přátele.

Od letošního roku jsem byl ustanoven administrátorem ve farnosti Lipůvka a farním vikářem (kaplanem) v Brně – Řečkovicích. Doufám, že mně tato nová ustanovení lépe umožní vykonávat psychoterapeutickou praxi pro kněze, řeholníky a angažované laiky.

Těším se na spolupráci s vámi.

o. Jindřich Kotvrda

—————

Zpět