29.06.2021 12:31

Pozdrav z nebe II.

V neděli 6. 6. jsem byla na mši na Petrově. Úmysl mše svaté dala maminčina sestřenice Marie z Deblína za jejího zemřelého manžela, který by se v ten den dožil 80. narozenin, a za moje rodiče. Šla jsem do sakristie a požádala jsem, jestli si nemůžu vzít první čtení, nikdy předtím jsem tam čtení nečetla. Ministrant byl rád a dal mi čtení z 1. knihy Mojžíšovy. Vedle mě seděla i paní, která četla druhé čtení. U nás ve farnosti jsem lektor, ale v době Covidu jsem moc Boží slovo nečetla. Se svou maminkou jsem sedávala v lavičce pod oratoří, a když jsem na desáté četla čtení a vrátila se do lavice, maminka se ke mně vždy naklonila a pošeptala mi, pěkně jsi četla. Po odchodu mojí maminky do nebe před rokem a půl jsem si uvědomila, že mi to už niky neřekne.

Začala mše a já měla velkou radost, že právě na tomto místě, kde měli moji rodiče v květnu pře 57 lety svatbu, mohu číst Boží slovo. Tehdy je oddával P. Dancinger, který byl potom farářem u nás v Řečkovicích. Četla jsem o Adamovi, jak ho Bůh volá „Kde jsi?“, a Adam se schoval, protože se bál, že je nahý a okusil jablko ze stromu poznání. Také Bůh volá každého z nás a volá „Kde jsi? - Jane, Šárko, Vojtěchu, Marie, Karle,…“ a čeká na každého z nás, až mu otevřeme svá srdce a necháme se naplnit jeho láskou a milosrdenstvím. Jak často neslyšíme jeho volání a chceme vše vyřešit sami bez Božího požehnání. Na konci mše se ke mně naklonila lektorka, která četla druhé čtení a říká mi: „Pěkně jste četla, vůbec jste neměla trému.“ Potom jsem uviděla, jak jde do sakristie maminčina sestřenice (já jí od dětství říkám teto), vzala jsem ji pod paži a šly jsme do sakristie spolu. První, co mi teta řekla, bylo: „Moc pěkně jsi četla.“ Po mši svaté jsme se před kostelem s celou rodinou vyfotili a já jela domů. Až doma mi došlo, že mi maminka děkovala z nebe a hned 2x mi řekla ústy tety a lektorky „pěkně jsi četla .“

Díky mami a tati, za to, že jste nás vychovali s bratrem ve víře a úctě k Panně Marii. Teď se za nás u Boha přimlouváte. Těším se, až přijde čas na setkání s vámi v nebi, mám vás moc ráda, vaše dcera Šárka.

Š.C.

—————

Zpět