26.06.2016 10:14

Poutní běhy

Letos v květnu jsem v rámci národní poutě do Krakova uskutečnil etapový poutní běh. Původně jsem chtěl putovat s kamarádem až do Krakova na národní pouť, okolnosti ale způsobily, že jsem putoval sám a to z Brna přes Vyškov, Ivanovice na Hané, Tovačov, Přerov, Lipník nad Bečvou, Hranice na Moravě, Nový Jičín, Příbor, Ostravu-Svinov, Studénku, Suchdol nad Odrou a Hustopeče nad Bečvou do Bystřice pod Hostýnem, za 7 dní jsem urazil 320 km. Při pouti jsem se pak vždy vracel do Brna, a další den se pak vlakem či busem přesunul do cíle předchozí etapy, abych pokračoval dál. O dva týdny později jsem pak běžecky navštívil i Svatý Hostýn. Putování bylo hodně dobrodružné, přičemž často probíhalo dost jinak, než jsem původně plánoval, ale přesto mě naplnilo velkým pokojem a radostí, ve všech těch zmatcích a náročných situacích, ve kterých se v posledních měsících nacházím. Znovu jsem poznával, že není důležité, co bylo, ani co bude, ale co dělám teď, v aktuálně přítomný okamžik (srv. Henri Boulad: Všechno je milost, ISBN 80-85527-51-0). Putování bylo natolik dynamické, že nebyl prostor příliš řešit, jaké byly mé původní plány, proč jsem udělal před několika hodinami to či ono, zda to bylo správně či špatně, či příliš dlouho stát na rozcestí a přemýšlet, jaká cesta by byla nejlepší, když tu bylo často několik možností, z nichž každá měla svá úskalí, avšak bylo třeba si některou zvolit a pak ji uskutečnit. Bylo třeba mít dílčí cíle, a například vědět, odkud a v kolik hodin mi jede vlak, a odhadnout jejich reálnost a způsob jejich dosažení, avšak i ty bylo občas potřebné změnit, s ohledem na okolnosti (aktuální časové možnosti, pracovní a jiné povinnosti, aktuální počasí či únava, terén, ve kterém se nacházím apod,). Hlavní ale bylo, abych běžel "tady a teď", přítomně, a ne "jinde a jindy", v představách či vzpomínkách. :-) A není vůbec důležité, že jsem nakonec do Krakova nedoběhl, i tak z toho byl úžasný běh, naplněný radostí a pokojem. A i když jsem trávil spoustu hodin běháním a cestováním, tak jsem tyto dny zvládl v důležitých oblastech více, než zvládám obvykle. Jako by čas a energie tím vším přibývaly:-) Více o tomto i jiných obdobných bězích na https://www.kanovsky.cz/misijnibeh

P. Kaňovský

—————

Zpět