01.10.2017 09:19

Opět po prázdninách

Byla středa 20. září a na faře se měli sejít organizátoři křesťanského festivalu, který bude v Řečkovicích opět příští rok. Při tomto setkání probíhá v kostele tichá adorace za organizaci festivalu.

Tentokrát to bylo trochu jinak. V Brně na Moravském náměstí bylo odpoledne církevních škol. Od 19 do 20.30 zde měla chvály křesťanská skupina eSPé ze Slovenska, se kterou se měli ostatní domlouvat o případné účasti. Jeli jsme tam po mši. Když jsme zaparkovali, volal mi David, že je vše o hodinu posunuto. Ale já jsem napsala více lidem, že je adorace už ve 21. hodin! Dělala jsem si starosti. Co teď? „Pane, pomoz mi, vše Ti svěřuji.“

Zavolala jsem Janě, že mě pustí do kostela v tuto dobu a že ostatní přijdou, až chvály skončí, i s otcem Janem, který vystaví Pána Ježíše. Ale nějak mně to nedalo a poslala jsem zprávu Gustovi, který byl na dětské mši. On, že nemůže přijít. Tak alespoň bude otevřený kostel.

Odjela jsem dřív a cestou mi volal Gusta, že tam přece jenom přijde. Sláva, bude to i s Pánem Ježíšem. Jana mě vyvedla z omylu. Není tu klíč od svatostánku. Tak nic, s tím ani Gusta nic nepořídí.

Odemkl hlavní vchod pro ty, kdo by případně došli. Při tiché modlitbě mně svítil telefon, hovor jsem nevzala, nechtěla jsem volat v kostele, ale napsala, že se omlouvám, že adorace bude možná později.

Prvním autem přijel otec Jan a vystavil eucharistii. Potom se někdo dobýval sakristií, byli to ostatní, kteří po něm přijeli. Jen jsem zaslechla, že nás hledali a nemohli se tam dostat. Společně odešli na faru. Bylo mně to divné, a tak jsem se šla podívat, jestli je otevřený hlavní vchod. Odemčené bylo, ale petlice na dveřích byla zastrčená. Gusta se chytl za hlavu a říká: „Tak jsme tu byli pěkně v tichu a nikdo nás nerušil.“ Po čase také odešel.

Zůstala jsem sama před Pánem. V tichosti před Láskou jsem ve svém nitru vnímala slovo: „Neznepokojuj se!“

Zůstala jsem před Ním v úžasu celý zbytek večera. Boží smýšlení je někdy jiné, než naše lidské. 

Po domlouvání na faře, všichni přišli do kostela a otec Jan nám s Pánem Ježíšem požehnal.

Omlouvám se těm, kteří přišli na adoraci do kostela a nedostali se tam.

Také zvu případné zájemce na další tichou adoraci za organizaci našeho křesťanského festivalu i za novou evangelizaci. Bude ve středu 4. 10. od 20 hodin v kostele.

Míla B.

—————

Zpět