28.09.2014 10:11

Noc kostelů 2015 ?

Se zájmem jsem si přečetla článek v minulém čísle Rožně o Noci kostelů z pohledu organizátorů. Po jeho přečtení mi přišlo líto, že by náš kostel měl příští rok zůstat v onu Noc zavřený, i když zároveň plně chápu organizátory, že si musí odpočinout, případně si užít Noc kostelů někde jinde jako návštěvníci.

Moje rozhodnutí pokusit se příští rok o organizaci definitivně dozrálo v Krkonoších, kde jsme společně s dalšími deseti rodinami byli o prázdninách na manželské duchovní obnově a poslední večer jsme diskutovali o tom, jak bychom se mohli více zapojit do chodu farnosti.

Předesílám, že se rozhodně necítím být nějakou dobrou organizátorkou čehokoliv (nebo o těchto svých kvalitách zatím nevím) a proto prosím o pomoc především Ducha Svatého a potom taky všechny ty z vás, kterým není osud příští Noci kostelů lhostejný. Myslím, že důležitější než samotný program večera je fakt, aby byl kostel otevřený a případní návštěvníci netloukli na zavřené dveře, protože ono biblické „tlučte a bude vám otevřeno“ by v takovém případě zcela jistě neplatilo.

Moje představa je následující: vysvětlovací mše svatá i pro nevěřící nebo hledající návštěvníky, nějaká hudební vystoupení (rytmika, varhany nebo i jiné), skromné občerstvení, přístupná věž, případně jakékoliv další obohacení programu, místy klidně i tichý kostel bez programu, prostě jen otevřený komukoliv k návštěvě a prohlédnutí. 

Pomoc mi už v Krkonoších přislíbil Miloš Pivoňka a ještě jedna dobrá duše, která z vrozené skromnosti nechce být jmenována („já ti strašně ráda se vším pomůžu, ale tak, aby mě nikdo neviděl, neslyšel a o mě nevěděl“ – cituji její vlastní slova), ale vítáme samozřejmě všechny další pomocníky všech věkových kategorií a jakékoliv nápady, i ty na první pohled šílené nebo hloupé. Nenechte nás prosím dlouho v nejistotě a nervozitě a hlaste se! 

JP

—————

Zpět