25.12.2014 09:28

Moje knížky

Taky jste dostali knížku pod stromeček? A jakou?

V Myšlence na den v radiu Proglas hovořili o tom, že je důležité, co čteme. Co si pouštíme do svého srdce.

Ve svém dětství jsem četla hodně knížek. Nejprve a nejraději pohádky. Byla jsem hodně nemocná a musela jsem více dní ležet. To jsem si vzala hromadu pohádek a četla a četla. Za totality jsem si půjčovala knížky u paní Novákové na Mokré Hoře. Zalezla jsem si se svou knížkou a mamka říkala: „Ty jsi jako tetřev hlušec. Nevidíš a neslyšíš“. V té době moc náboženské literatury nebylo. Doma jsme měli Káju Maříka, Gabru a Málinku, později Ben Hura nebo Quo vadis.

V dospělosti jsem skoro přestala číst.

Ke čtení jsem se vrátila, až Jožka zemřel.

1. 4. 2013 bylo velikonoční pondělí a já jsem byla na mši svaté. Nosila jsem sebou mobil, protože Jožka byl už dva měsíce v nemocnici a během dopoledne mně volával jeho bratranec- doktor, zprávy z nemocnice. Když jsem šla od přijímání, bzučel mi telefon v kapse. Podívala jsem se na číslo. Bylo to z nemocnice. Vyšla jsem ven a paní doktorka volala, že Jožka zemřel.

Později mi moje sestra řekla: „Nebyla jsi sama, když ses to dozvěděla.“

Nebyla jsem sama. Hodně jsem o tom přemýšlela. A chtěla jsem se dovědět něco víc o Eucharistii, o Pánu Ježíši.

Sestra mi přinesla knížku od H. Nouwena: S hořícím srdcem – rozjímání o eucharistickém životě.

Vždy jsem měla knížku, kterou jsem v tom čase potřebovala.

Jednu jsem našla dokonce ve své knihovně a vůbec jsem si nevzpomněla, kde se tam vzala. Byla to kniha od G. Gilberta Buďte světlem a byla tam slova zrovna jakoby pro mne.

Chtěla bych teď něco napsat ještě o další knize.

Jožka mi někdy říkal: „Ty potřebuješ pořád nějaké návody.“ Ano, vím, že občas potřebuji. Kniha, o které chci teď hovořit, je pro mne návodem, kuchařkou i manuálem, jak se učit žít s Pánem Ježíšem. Mám ji už skoro rok. Jmenuje se On a já, je od Gabriely Bossis a je ve slovenštině.

G. Bossis žila ve Francii a překvapivě byla herečkou. Psala si svůj deník a zaznamenávala v něm po dobu 15 let své duchovní rozhovory s Pánem Ježíšem. Tady je malá ukázka:

„Budu pro tebe tím, čím chceš, abych byl!“

„Toužíš po potěšení? Potěš jiné!“

„Pokud věříš, že jsem mocnější než ty, proč se nespoléháš zcela na mě?"

„Ó, kéž bys tak toužila přijímat mé milosti, jako já ti je toužím darovat!"

„Za jediný povzdech: Srdce Ježíšovo, smiluj se nad námi! dám ti víc milosti, pokud si s láskou vzdychneš, než za jinou mechanicky mluvenou dlouhou modlitbu."

„Ať začínáš cokoli, nejprve se postav do mé přítomnosti:" Tady je Ježíš! "A když něco dokončíš, rozpaluj v sobě lásku! Ježíši, miluji tě! "

„Pros mne, aby tvé srdce stále milovalo mé Srdce tak, jako dosud ještě nikdy!"

„Vždy se modli za ty, kteří jsou kolem tebe. I nyní, i zde. A kdekoliv na světě, kam se jen obrátíš."

„Z lásky jsem složil Otčenáš. S láskou jsem vás ho naučil. Nikdy se nemodlete bez lásky. Modlit se je tolik, jako myslet na Boha!"

„Věř, že můžeš spasit duše i nejjednodušším skutkem, když to děláš v zájmu záchrany duší! Věr tomu pevně! Proto musíš věřit, neboť tím oslavíš mou moc a moji dobrotu!"

„Když při mši svaté neděláš nic jiného, jen bojuješ proti roztržitosti, i tím mi děláš radost."

„Zdá se, jakoby byla dvě božstva. To, které žije v nebi… A to, které vládne na zemi: Peníze. Ty jejich používej jen do té míry, pokud i s nimi sloužíš Spasiteli a kvůli svým bližním!"

„Pane, učiň si mě takovou, jakou mě chceš mít“.

V Karmelitánském nakladatelství jsem zjistila, že někdy v březnu příštího roku vyjde výběr ze sedmi svazků originálu deníku Gabriely Bossis…

 

Přeji vám, ať vždy dostanete takovou knížku, kterou potřebujete.

Míla B.

—————

Zpět