26.06.2017 08:18

Desátky?

V posledních číslech Rožně jsou zveřejňovány zprávy Ekonomické rady farnosti o našem hospodaření. Překvapilo mne, že příjmy ze sbírek v letech spíše klesají, nebo přinejlepším zůstávají na stejné roční výši. Ono je asi automatické, že je člověk zvyklý dávat stále stejný obnos a jeho výši nemění.

V této souvislosti jsem si vzpomněla na dávnou historku. Když jsem vhazovala svou tehdy obvyklou papírovou dvacetikorunu, zeptal se mne po mši kamarád, který dary vybíral: „Ty bereš výplatu ve dvacetikorunách?“

Což mne teprve ponouklo k zamyšlení o desátku - co je to - nebo bylo? Desetikoruna nebo 1/10 z příjmu?

Pokud budeme uvažovat do budoucna, kdy se budou věřící starat o financování kněze i kostela, asi by desetikoruna nestačila.  Pak se třeba k „desátku“ vrátíme.  Někdo zvládne víc, někdo míň… Ale obecně je jistě na místě apel Petra Prokše za Ekonomickou radu farnosti, že bychom měli trochu přidat.

Jana Šimonovská

—————

Zpět